Public Speaking Jobs

public jobs

Sommige bedrijfsleiders, en anderen in de amusementsindustrie, adverteren voor banen als inspirerende spreker in het openbaar, die saai kunnen zijn en een sleutelrol spelen bij grote organisaties. Toch, wanneer goed gedaan en de act is goed gedaan, kan het van cruciaal belang om een hele boodschap over te brengen. Dat is waarom spreken in het openbaar nog steeds een bloeiend beroep is. Een recent USA Today verhaal ging over de voortdurende stijging van het aantal sprekers in het openbaar. Volgens het rapport zijn er voor elke TV nieuwszender tussen de 10 en 30 dagbladverslaggevers en columnisten die dagelijks of wekelijks het publiek moeten toespreken – dat zijn jaarlijks 100.000 spreekbeurten nodig om 10 miljoen sprekers in dienst te hebben.

Spreken in het openbaar is een vaardigheid die moeilijk onder de knie te krijgen kan zijn, maar naar verluidt wil gebruiken om deel uit te maken van uw dagelijks spreken. Met dat in gedachten, zou het best zijn om de lijn te begrijpen tussen spreken en het presenteren van een voorbereid of authentiek product of boodschap. Of je nu een publiek wilt opbouwen, een menigte wilt overtuigen, of je publiek wilt overtuigen om iets te aanvaarden, spreken in het openbaar gaat eigenlijk allemaal over communicatie – hoe effectief je bent in het spreken tot een groep mensen.

Vereiste vaardigheden

Dus welke vaardigheden heb je nodig om een succesvol inspirerende spreker in het openbaar te zijn? Volgens Thearie Peters van The vested Creative Institute (TCI) draait het allemaal om stem, aanwezigheid en lichaamstaal.

Bij spreken in het openbaar gaat het erom dat u voor uw publiek staat, dat zij uw boodschap begrijpen en dat hun belangstelling wordt gewekt om uw boodschap over te nemen en te delen. Spreken in het openbaar is effectief wanneer je:

Uw doelgroep(en) vastpinnen om onmiddellijk tot de kern van uw boodschap te komen.

waarheidlievendheid en de bereidheid om te lijden onder afwijzing of mislukking.

een positief persoonlijk merk, en

een stijl die aansluit bij de boodschap en de behoeften van uw publiek.

Met andere woorden, je moet eerst een goede tekstschrijver zijn, en dan kunnen bedenken hoe je je boodschap op een boeiende manier kunt overbrengen. Spreken in het openbaar is haalbaar voor iedereen met deze eigenschappen.

Relevant Onderwijs

Je kunt in elke discipline een diploma halen, maar technologiecursussen of -diploma’s zijn het meest gewild bij technologiebedrijven en recruiters. Verkoop, marketing en reclame zijn meer populaire gebieden, en dat is de reden waarom de meeste leren door te doen. De beste plaats om verkoop, marketing en reclame graad programma’s te vinden is online.

Er zijn veel opties. Sommigen wijzen je op een stad bij jou in de buurt, terwijl anderen je op weg helpen. Maar het is de moeite waard het beenwerk te doen om het beste programma voor u te vinden. Online universiteitsgidsen zijn hiervoor van onschatbare waarde.

En zorg ervoor dat je de aanbieders controleert

In de zakenwereld van vandaag is het belangrijker dan ooit om waardevolle contacten in de zakenwereld te leggen. Een cv alleen is niet genoeg om de baan te krijgen die je wilt. Je moet gezien worden als iemand die werkgevers willen aannemen.

Spreken in het openbaar wordt steeds belangrijker. Telemarketing is echter een unieke uitdaging om in te breken, omdat telemarketeers meestal voor een bedrijf of bedrijfstak werken en veel mensen toespreken over uiteenlopende onderwerpen.

Daarom is spreken in het openbaar een vakgebied dat bestudeerd moet worden, net als marketingstrategieën en digitale marketing. Als je in public relations wilt werken, moet je een goede schrijver en communicator zijn, in staat zijn gemakkelijk met anderen om te gaan en overtuigend en politiek correct te schrijven. Spreken in het openbaar is geen gemakkelijke taak, maar het is een stuk leuker dan politiewerk, en voor velen is het een voltijdse carrière die een nooit eindigend vermogen vereist om mensen het hoofd op hol te brengen en mics waar je goed in bent.

Er zijn geen inschrijvingscijfers beschikbaar voor scholen voor spreken in het openbaar in de Verenigde Staten. Het zou geweldig zijn als iemand een enquête zou houden, maar de realiteit is dat wij als land niet bepaald gelukkig zijn met een voldoende hoog niveau van aanzien van spreekcarrières om dergelijke enquêtes te kunnen laten invullen. Dit is wat we wel weten: De spraakcommunicatie-industrie is booming. En de mogelijkheden voor banen als Spreker duurzaamheid in het openbaar zijn nog nooit zo overvloedig geweest.

En het gaat niet meer alleen om het bijwonen van conferenties. Het internet heeft de wereld van het bijwonen van conferenties en de verspreiding van uitzendingen opengesteld voor iedereen die eraan wenst deel te nemen. Met de groei van de technologie en de integratie van video en nieuwe media in alles, van film tot krantenartikel, is spreken nog nooit zo divers en vitaal geweest.

Diversiteit is dus de sleutel. Als je je niet op je gemak voelt om voor een publiek te spreken, ben je misschien het meest geschikt om in een rechtszaal te werken. De mogelijkheden voor live-tv, podcasting en video-sharing hebben ook mogelijkheden geopend voor merkuitzendingen, en nieuwe mediaproducties bloeien ook op in gebieden van de entertainmentbusiness die altijd tekortkomingen hebben gekend, zoals produceren en monteren.

Diversiteit is dus goed. Maar daar houdt het niet op. Er zijn nog steeds kansen op werk in zowat elk carrièregebied dat je kunt kiezen.

 

Lees meer:

Inspirerende spreker 

Gastspreker